Pomaže u
stvaranju energije
i smanjenju
umora

Plivit® total.
Precizno prilagođena doza vitamina.

Pomaže u
stvaranju energije i smanjenju umora.

Što su vitamini i minerali?

Vitamini su male tvari od velikog značenja za ljudski organizam. Dijelimo ih na vitamine topive u vodi (B kompleks i C) koji sudjeluju u procesu iskorištavanja energije u organizmu te u procesu umnožavanja i izgradnje stanica u tijelu. Višak tih vitamina se lako izlučuje iz organizma što nije slučaj s vitaminima topivim u mastima (A, D, E, K) koji se nakupljaju u masnim stanicama te preveliki unos može dovesti do hipervitaminoze.

VITAMIN A (retinol) u organizmu je potreban za rast novih stanica i obnavljanje tkiva, održavanje dobrog vida, smanjenje infekcija, a također i štiti kožu od štetnih UV zraka. Manjak ovog vitamina uzrokuju loša prehrana, te bolesti jetre, gušterače i crijeva. Simptomi nedostatka ovog vitamina mogu biti noćno sljepilo, gruba i suha koža, česti umor, nesanica, potištenost, gubitak apetita, krhki nokti, suhe oči i krvarenje desni, ali i anemije i infekcije dišnog sustava. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima B skupine, C, D, E te mineralima kalcijem, fosforom, cinkom i nezasićenim masnim kiselinama.
Preporučeni dnevni unos: 800 mikrograma

VITAMIN B 1 (tiamin) u organizmu je važan za proizvodnju energije, za transport živčanih impulsa, a o njemu ovisi i mišićno tkivo. Manjak u organizmu može biti prouzročen alkoholizmom, stresom, strogom dijetom, ali i dojenjem. Nedostatak u organizmu dovodi do oštećenja živčanog, kardiovaskularnog i mišićnog tkiva. Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa u organizmu su i suha, ispucala koža, akne, suha kosa, slabi apetit, poremećaji u probavi, depresija, glavobolja, grčevi mišića, nesanica. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima C, E, B2, B3, folnom kiselinom (B9) te manganom.
Preporučeni dnevni unos: 1.1 miligram

VITAMIN B2 (riboflavin) u organizmu posreduje prijenosu vodika u oksidativnim procesima i važan je za proizvodnju energije. Manjak u organizmu uzrokuje nepravilna, vegetarijanska ili niskokalorična prehrana, alkoholizam i intenzivna aktivnost. Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa u organizmu su suha, ispucala koža, akne, suha kosa, slabi apetit, poremećaji u probavi, depresija, glavobolja, grčevi mišića, nesanica. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima C, B3 i B6.
Preporučeni dnevni unos: 1.4 miligrama

VITAMIN B3 (niacin) opskrbljuje stanice energijom koja se dobiva oksidacijom hranjivih sastojaka, važan je za metabolizam alkohola te služi za održavanje funkcije epitela i živčanog tkiva. Manjak je primijećen kod starijih osoba, pušača, osoba koje se nepravilno hrane, imaju poremećaj apsorpcije i osoba sklonih alkoholu. Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa u organizmu su suha, ispucala koža, akne, suha kosa, slabi apetit, poremećaji u probavi, depresija, glavobolja, grčevi mišića, nesanica. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima C, B1, B2 i B5.
Preporučeni dnevni unos: 1.6 miligrama

VITAMIN B5 (pantotenska kiselina) je važan za metabolizam ugljikohidrata, masti i glukoze. Manjak u organizmu može nastati uslijed ozljeda, stresa i nepravilne prehrane. Nedostatak uzrokuje opću slabost organizma. Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa u organizmu su i suha, ispucala koža, akne, suha kosa, slabi apetit, poremećaji u probavi, depresija, glavobolja, grčevi mišića, nesanica. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima C, B6, B9, B12 i kalcijem.
Preporučeni dnevni unos: 6 miligrama

VITAMIN B6 (piridoksin) važan je za metabolizam masti te za metabolizam bjelančevina i transport aminokiselina kroz stanične membrane. Do nedostatka može dovesti alkoholizam i starija dob. Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa u organizmu su suha, ispucala koža, akne, suha kosa, slabi apetit, poremećaji u probavi, depresija, glavobolja, grčevi mišića, nesanica. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima C, B1, B2, B5, kalcijem i magnezijem.
Preporučeni dnevni unos: 1.4 miligrama

VITAMIN B9 (folna kiselina) sudjeluje u sintezi DNA te pospješuje rast stanica, obnovu i rast tkiva i organa. Manjak se javlja u vrijeme trudnoće i dojenja, kod alkoholizma, uzimanja oralne kontracepcije, salicilata i hipolipemika. Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa u organizmu su suha, ispucala koža, akne, suha kosa, slabi apetit, poremećaji u probavi, depresija, glavobolja, grčevi mišića, nesanica. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima C, B5, B12 i biotinom.
Preporučeni dnevni unos: 200 mikrograma

VITAMIN B12 (cijanokobalamin) pospješuje rast i sazrijevanje eritrocita, mijelinizaciju debelih živčanih vlakana u leđnoj moždini. Do manjka može doći zbog poremećaja probave, vegetarijanske prehrane, starije dobi, alkoholizma i uzimanja lijekova za snižavanje kolesterola. Nedostatan unos očituje se glatkim, mekanim jezikom (paralizom). Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa u organizmu su i suha, ispucala koža, akne, suha kosa, slabi apetit, poremećaji u probavi, depresija, glavobolja, grčevi mišića, nesanica. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima C, B6, B9 te mineralima kalijem, željezom i kalcijem.
Preporučeni dnevni unos: 2.5 mikrograma

VITAMIN C (askorbinska kiselina) je aktivni antioksidans koji neutralizira slobodne radikale i njihov negativni utjecaj na organizam. Važan je i za jačanje imuniteta, tvorbu kolagena, zacjeljivanje rana i prijeloma, jačanje krvnih žila, a također olakšava i apsorpciju željeza. Do nedostatka dolazi zbog pušenja, u starijoj dobi, prilikom nepravilne prehrane te zbog uzimanja salicilata i antibiotika. Manjak može dovesti do krvarenja iz desni i nosa, modrica, otečenih, bolnih zglobova, učestalih prehlada i sporog zarastanja rana. Učinkovitiji je u kombinaciji sa svim vitaminima i mineralima kalcijem i magnezijem.
Preporučeni dnevni unos: 80 miligrama

VITAMIN D (kolekalciferol) je važan u organizmu za rast kostiju i apsorpciju kalcija. Do manjka može dovesti prehrana s malo mlijeka i ribe, nedovoljno izlaganje suncu, ali i alkoholizam, bolesti jetre, bubrega i probavnog trakta. Simptomi pomanjkanja su rahitis u djece, nepravilan rast kostiju i zuba, te nepravilna apsorpcija kalcija. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima A i C, mineralima kalcijem i fosforom te nezasićenim masnim kiselinama.
Preporučeni dnevni unos: 5 mikrograma (200 IU)

VITAMIN E služi za zaštitu stanica od toksičnih produkata, jačanje imuniteta, pruža zaštitu od tromboze i ateroskleroze te pospješuje elastičnost tkiva. Manjak može biti prouzročen poremećajem apsorpcije masti, starijom životnom dobi, prehranom s malo masnoća, ali i bolestima jetre i cističnom fibrozom. Simptomi nedostatka su gubitak mišićne mase, pucanje eritrocita te probavne smetnje. Učinkovitiji je u kombinaciji s vitaminima A, C, B kompleksa, mineralima manganom i selenom, te nezasićenim masnim kiselinama.
Preporučeni dnevni unos: 12 miligrama